Stim malam jumaat

Hehe.. Headline x hengat! Mmg stim sgt mlm tadi.. Hah! korang ingat stim ape?

Sbnarnye, aku masak malam tadi.. hahaha.. aku + masak = x sesuwei..Bukan xpandai masak.. Aku MALAS nak kejekan mende2 remeh.. kupas bwg la.. apa la.. itu la.. ini laa... Setelah berhari2 blk kul 3-4 pagi, maka smlm kitaorg dapat balik awal.. Kul 8 mlm dah ada kat umah oiii! Terus aku bukak petiais, tgk ada ikan ubi aka ketutu aka haruan bodo.. aritu beli kat pasar mlm paya jaras. Ni le first time aku nak try msk ikan yg x encem tu.. hohoho..

Ligat pala aku mikior nak masak ape.. last2 muncul idea nak menyetim.. pastu ada lak lidah lembu dgn babat (perut) kitab yg berlapis selai2 tu.. tgk ada petai mata bulat sepapan, lobak asin.. haaa.. tau le aku nak derhaka kan resepi! hahaha..

Dok ralit aku myiapkan mende2 nak di masak, aem datang nak nolong.. biasa le tugas khas dia, tumbuk bawang! haaa.. aku ni pat masak konservatif lagi.. aku suka pakai lesung batu lagi.. sib baek batu giling dah xde, kalau tak mau menggiling lagi aku ni.. Pastu aku dgr aem dok menceceh sorang2.. nape le mama ni sumbat lemon dlm perut ikan ni, sian perut ikan tu boncet! kekeke.. geli ati dgr! terasa pun iye gak dgn perkataan boncet tu! hahaha

Dlm setengah jam bergelut kat dapur, tarrraaaaaa.. siap dah dinner aku.
1) Ikan ubi stim kicap lemon halia
2) Lidah lembu tumis lobak asin + petai
3) Telor dadar + sosej (haaa.. yg ni wajib ada utk aem)

Tapi yg aku ralat sgt, x dan nak snap gambo.. tapi xpe, ada lg seko ikan ubi tu.. dgn belen lidah lembu.. kang aku repeat lg masak tu, aku snap ye.. Suka aku tgk ehem2 dgn aem mkn bertambah2.. Sebab tu la aku jarang masak, sbb sekali aku masak, sedap sgt.. ehek ehek.. Logik arr.. arwah abah aku tokeh restoran.. mak aku pun tokeh restoran.. Genetik terel memasak tu kompom ada dlm salur darah aku! hahaha... riak tul!

Korang nak rasa masakan aku? Bule.. tunggu 7/4/2012.. Kang aku jamu korang ye.. xlama.. setahun je lagi! kekekeke

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: