Minggu sakit sekeluarga :(

Yeayy!!

Alhamdulillah.. Diberi tempoh 'pembersihan' diri minggu lepas.. hehehe.. Mintak mahap le pada kengkawan.. aku bersama 2ketuls aku tergolek sakit. Mula2 sketul kecik.. batuk xbenti2.. siap muntah bagai.. yg x besh nye, dia stat muntah kul 3am.. tiap ari.. Pastu abg nye pulak dah panas memijau. hadusss la.. Dah 2 peadtrician aku g, tak jalan gak. Last2 aku track blk peadtrician kat tempat aku branak dulu.. Kabo nye dah pindah kat spital Pantai Ampang. Esok tu pepagi aku hangkut 2ketuls g spital Pantai.

Adik dah lesu.. Abg lak dah tak bole jalan.. Ehem2 lak keje.. Nasib baikk aku baru dapat maid. Smp kat depan pintu spital, guard tu tolong bagi wheelchair utk abg.. aku dok terkitai2 dokong adik. Lepas register bagai, abg sempat bagi 'keje' kat org maintenance spital.. Dia bantai muntah depan registration counter.

Brutal2 aku, sebak gak le tgk anak2 lembik depan mata. Pastu g tingkat 2, klinik Dr. Khairul awww.. hehehe.. Lembut sket Dr ni. siap rebonding rambut dia.. tapi mmg besh la dia ni. "Meh sini adik dulu.. kita amik temperature.. Nah ko.. 39.8C! Terus masuk ubat montot.. "Mama, i strongly advise u, kita masukkan adik kat ward, chest dia ketat.. napas dia pun ketat gak.. Batuk dia 'dalam". Hadusss... copot jantung aku dgr.. Siyes je muka dr tu.. dah x gelak2.. Terus dia panggil abg pulak.. Aku dokong abg naik atas katil. nak terputus urat kentut rasanye! hahaha.. 39.7C pulak. Dr diam kejap. "Mama, abg bule bertahan lg.. kita masukkan adik, now.. abg tak perlu dulu.. terus Dr. buat call, "I ada patient. cash patient. i nak u reserve 1 tempat. Wajib!" Huhuhu..  Terus aku call ehem2. "Anak warded, abg tolong datang sini ye.

Kata anak bikers.. sakit2 pun dok atas moto..


Sekejapan, dorang sorong adik g masuk ward. Terus masukkan 'line' kat tgn dia.. Aku hulur je adik kat Dr. Xsanggup nak tgk.. Tak lama tu, ehem2 smp. Lega ati aku tgk. Sekurang2nye, aku tak ngadap mende2 ni sensorang. "Syg balik dulu uruskan fahim, abg tunggu adik kat spital". Pelan2 ehem2 aku ckp. 2 jam kemudian, baru aku balik.. Sian tengok abg fahim. Diam je dia. Kejap2 panas, kejap2 panas.. Jenuh aku balut badan dia dgn towel basah..

Malam, aku g jenguk adik dgn ehem2.. Adik manje nau melekap kat babah dia.. Iye le.. time2 sakit je baru dorang nampak mak bapak dorang. Aku feel bad gak. Camtu le rutin aku selama 3 hari..  Pagi spital, petang spital, malam kat umah. Alhamdulillah.. sembuh 2-2 ketuls.

Yayang babah..



Like father, like son.. berlenggeng je korang..



Muka budak x berapa sihat..



Hari ke 4, aku rasa badan x tentu arah.. Ahhh.. suda.. aku pulak tergolek demam 2 ari! kuikuikui.. Buang dosa kecik gamaknye! :) Mudah2an, diberikan kesembuhan. Alhamdulillah.

2 motaks.. kekeke


Abg tanak motak.. x encem.. kang kwn2 ejek..



Anak cina aku.. kekeke




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

BaNaNaS! said...

alhamdullilah da sihat ko sekuarga.. weh..apsal ko tepek gambo semua org tapi gambo ko takder?

intan8836 said...

hahaha.. aku kan tukang pegang camera.. mana nak dan snap gambo sendirik.. ahlasang! kekeke