Citer antu... lagi.. eeeeeiiii eeeee

Yosss...


Mood nak menaip baru datang! Ikutkan, tgh mlm tadi dah berkoba2 nak naip.. tapi bilik dah gulap, den takut lak nak bekarya... :)

Ni citer mlm smlm.. segar dari ladang nih...

Petang smlm pas abis opis, ehem2 ckp, "syg, kita g cheras mlm ni... ada kes.. heavy gak ni". aku oraitkan je.. lama gak x ikut dia g berubat, maklum la skrg ni.. ehem2 ligat berkonvoi dari bunuh antu.. takat bunuh 'setan' dlm bilik tiap mlm tu, dia rajin! kakakaka.. ampun ye pakk..

Pesakit ni ada hubungan keluarga la dgn ehem2.. Orang kata, bau2 bacin.. tapi tak pernah jumpe.. Merempit la kitaorg ke Bandar Cheras Perdana.. Sempat aku mengoggle map sbb xtau mana lokasinye.. Sempat lg laki aku aku benti makan kat Leha Kelfood.. sejak 2menjak dia kuar spital, napsu makan dia dasattt... tapi badan dok le sekeping tu.. ntah part mana yg membesau! heh!

Xlama tu, smp le kitaorg kat Petronas area situ.. tunggu laki pesakit datang tunjuk jalan.. 5min kemudian, dia sampai.. bwk kapcai.. 2-3 kali dia toleh2 kat kitaorg, mesti dalam ati dia kata, "ni ke mamat yg nak ubat bini aku? perawat ke, mat rempit nih?" hahahaa.. tu spekulasi aku laa.. Smp depan umah dorang, umakk aii.. keta menjalau 2-3 bijik.. Dah dijemput masuk, akak tu (pesakit la ni) dok pandang aku & ehem2 atas bwh.. aku ape lg.. stat buat iklan ubat gigi la.. xlama tu, adik beradik dorang 2 keluarga smp..

The moment aku jeling jauh kat bilik store dorang, ati aku punye le x sedap.. Meremang2.. Aku nampak kelibat itam kat dapur sblah bilik tu.. aku diam je la kan.. xlama tu, bagaikan roket akak tu bercerita.. dia suspek 2 org gaji dia buat mende xsenonoh.. main ilmu hitam.. tp dah dia berentikan kedua2 nye.. cuma whatever yg org gaji dia puja, masih dok ada dlm bilik store tu.. jeng jeng jeng..

Ehem2 ajak pesakit tu pindah ke dining hall sbb kat living ramai org.. dok kat bwh tapi dia suh pesakit ni bersandar kat kusi besau. akak tu besau gak badan nye.. ehem2 dok depan akak tu, tekan pelan2 tangan kanan akak tu, stat baca ayat, slow je.. antara dgr dgn tak.. lama2 tone tu makin naik.. aku mula cari placing paling cun.. seperti biasa, aku dok tersepot bakang laki aku! kakakakka.. pastu, akak tu mula respon.. dia stat nangis.. sakitt... sakitt...tangan kanan dia bergerak laju.. pastu, kelepak kelepuk dia pukul tangan ehem2.. "Assalamualaikum, wahai roh Mxxxxxx..." Senyap tak bersahut.. cuma akak tu geleng2 kepala...

"kaf ha lam min ain sod..." antara perkataan yg aku dgr dari mulut ehem2.. akak tadi terus mengunjuk2 tangan kanan dia, bagi isyarat suh tarik dari bahu membawak ke jari.. Ehem2 tarik.. kalau ikut lojik akal, setakat tarik bodo2 tu, senang je kan.. tapi aku tgk jari ehem2 keras seolah2 'mencengkam' sesuatu dan urat2 tangan jelas timbul.. "hah! amik! amik suma! amikkkkkkk! jerit akak tu.. mata dia tertutup.. "panggil kakak turun (anak pompan dia).. dia pun kena gak tu.." lancar akak tu ckp..

Merah2 padam muka ehem2.. Panjang sungguh 'mende' jahat tu.. bergulung2 ehem2 tarik.. Lama gak.. Pastu, akak tu mula tumbuk2 dada dia sendiri.. tak bersuara.. cuma dgr bunyi 'debuk debuk' kuat! Pelan2 ehem2 baringkan akak tu.. laki dia pun tolong sama.. pastu, ehem2 azan kan kat telinga.. akak tu terus tutup telinga... menangis2 lg.. Xsalah aku, 7kali ehem2 azankan.. Ms ni la aku rasa pelik.. aku rasa panas sgt kat belakang aku.. pastu seolah2 ada 'sumting' yg nak cuba masuk kat aku.. aku tau, kalau aku x bertahan, aku tumbang.. Saat2 kritikal tu, aku tingat pesan & apa2 yg ehem2 ajar.. Aku mengucap balik.. aku tetapkan ati aku balik.. aku mohon perlindungan Nya.. aku serah diri aku semua pada Nya.. pastu, aku buat kursi 7 penjuru..berulang2..Aku selawat byk2.. Alhamdulillah..

Pastu, akak tu duduk... tangan dia menggamit2 & tepuk2 lantai.. seolah2 menyusun 5 tempat di sebelah kanan dia. Tak berenti menepuk.. pastu, dia unjuk2 lagi tapak tangan dia kat ehem2.. pastu aku tgk ehem2 angguk.. Sekali lagi, dia tarik sungguh2.. pastu aku tgk, ehem2 pandang ke siling.. dia bagi salam.. Those menda yg dia tarik, dia bagi kat 'atas'. Pastu aku dgr dia baca 'tawar alif smp tawar ya'.. biasanye tu antara method utk menawarkan sihir yg dihantar.. akak tu pun dok pandang siling.. pastu akak tu tutup muka smbl geleng2.. seolah2 menahan silau...

Tetiba, akak tu tenung tapak tangan dia.. lamaa dia tenung.. pastu dia pusing2kan tangan dia seolah isyarat xde.. dia dok belek2 tapak tgn dia.. "Eh.. dah takde.. dah takde.." Baru akak tu bersuara.. dia pegang pulak bahu dia.. "eh.. dah ringan".. Ehem2 aku ckp.. Alhamdulillah la kak.. 'Dia' amik balik.. Pastu akak tu bukak cite.. yg akhir tadi tu, yg paling jahat! apa yg dorang nak dari akak? nape akak? bertalu2 soklan lain.. Ehem2 aku diam je..

Dah lepas mandikan limau, ehem2 aku bagi tazkirah sket.. nak gelak pun ada bile dorang stat panggil ehem2 aku ustaz.. Telinga ni dapat tangkap bisikan dorang, "xsangka ye.. aku dok imagine ustaz tu berjanggut.. bersongkok.. " hahahaha.. sekali ustaz rock smp daaa... Dgn backlava tutup muka ala2 pemotong rumput, dgn superbike!

Kadang aku kurang bersetuju dgn dorang.. mudah panggil org dgn gelaran ustaz.. Mmg tak salah, tapi aku rasa bukan sepatutnye.. Gelaran itu cuma utk yg benar2 layak.. Xbule le asal org tu bule 'merawat' sket2, dah panggil gitu..

Pastu, kitorg about to gerak.. tup2, sorang lg mintak tolong ehem2 tgkkan kaki dia.. katanye sakit dah 3 minggu.. mmg ada history gout pun.. tapi dah mkn ubat pun, masih xreda lg sakitnya.. Ehem2 x hampakan permintaan org walaupun aku tgk raut muka dia penat sgt.. pelan2 dia buat.. tapi xlama.. dlm spluh minit je..

Dah... siap2 nak merempit balik.. akak tadi tny, anak korang ada berapa.. serentak kitaorg jwp.. 6 org! Besau mata akak tu! "mak bapak dorang muda lg.. rugged lak tu!" ngomel akak tu. "korang keje ape?" Advertising kak.. "Huh.! patut la.. " kakakka..

Atas moto, kitaorg nyembang! "Syg tau tak akak tu keje ape?" ceh.. mana le aku tau.. "Hakim akak tu..." laki dia polis.. perghhhhh... "Abg suspek ada antara nye di antar pesalah2 tu.. ye la.. akak tu yg jatuhkan hukum".. Kena repeat lg tu.. kat anak dia pun ada gak..

So, pasni.. korang jgn lorat2 dgn aku ek.. aku dah ada geng "Hakim" pulak! tersentuh sket je ati aku, i'll see u in court! kakakakaka..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: