Berckap dgn bunian - Siri 2

Merah padam muka, telinga ehem2 aku. Sampai urat2 tangan dia dah cam highway. Pastu ehem2 aku 'cabut' so call paku tu. Serentak tu, budak tu tersentap. "Hmm.. dah tercabut 1 kan?" Pelan2 budak tu angguk. Tangan dia menjalar pulak g kat lutut. "Kat situ?" Dia angguk lg. Kiri kanan.. Ehem2 aku ulang buat menda yg sama. Pada pergelangan tangan... siku...belakang badan.. tengkuk.. Pastu baru nampak budak tu mcm lega...


"Ok. dgn izinNya, aku dpt ikhtiarkan cabut benda2 yg dok membelenggu nko. Skrg aku nak nko buat ape yg nko ckp dgn aku. Nko ikut aku ye.. Ngucap dua kalimah syahadat." Budak tu nganguk.. Pelan2 dia ngucap.. Ehem2 aku dgr betul2.. Paham2 je le mahluk2 ni.. Manyaaakkk auta nye gak. Kadang tu, pat akhir syahadat tu kang, mende2 tu kona ikut lain. x sebut betul2.. Mende tu ngucap betul walaupun bergetar2..


Ehem2 aku kemudian ckp, "sekarang kita dah jadi saudara se islam. Skrg, aku mohon kat Dia nak tunjukkan umah nko kat Mekah ye." Ehem2 aku kisar2 tangan atas sofa, ala2 mcm kita main rata2 kan pasir tu. Pastu, ehem2 aku buat pusaran menaik smp ke paras dada waktu dia membongkok tu. "Nko, nampak umah tu?, tgk sblah tiang kiri." Angguk. cantik.. 2 tingkat..kata dia.  Wow!! Kalau korang tny aku, terang2 aku nampak umah. Nampak living hall apartmen budak tu la.. hahaha. buta ati tul aku nih. Sori ye. selingan.


"Kalau nko nampak dorang blaja agama, nko join la.. jaga amalan nko.. ada juga kawan2 nko kat situ, jadi nko x sunyi.. Kat sini xde sape nak pukul atau seksa nko. Bekas tuan nko pun xtau nko ada kat sini.." Angguk lagi.. "skrg ni nko pakai baju ape?" Geleng pala. "Ok, skrg aku bagi nko baju.. Ehem2 aku buat gerakan seakan2 pakaikan baju kat dia.. Senyum lebar budak tu.. Cantik baju aku.. Jgn memain woo.. Baju cap Prada pun x cantik camtu.. kuikui..


"Ok saudara ku.. Skrg aku ucapkan selamat tinggal. Semoga nko tenang, gembira kat sana sebagai seorang islam. Sblum tu, aku nak hadiahkan nko cenderamata." Sib baek bukan cahaya mata.. harhar..  Senyum lagi budak tu.."Nko ikut aku terbang ye.. Pegang tangan aku." Lepas ehem2 aku ucap salam, serentak tu budak tu terlentok. Tdo. 


Ehem2 aku panggei mak budak tu. Suh bagi air lepas dia sedar. Alhamdulillah. Setel kes mlm ni. Xlama tu, budak tu sedar. Dia minum air, mcm haus sgt. Kitaorg pun mula nak beransur. Wedang dulu. Err.. wedang tu dlm bahasa org parit "jerman" = minum. Ms tu dah dkt kul 2lebih. Elok je kitaorg abis minum, kawan ehem2 aku dtg. Dia bwk lak 3-4 org kwn2 dia. Masuk2 je, 1 mamat tu terus pegi kat budak pompan tu. Dijurus2 3-4 lagi. Haik? Dlm ati aku berkata, mende dah setel, dijurus2 lagi watpe? Ko dok seru2, kang mende lain yg datang. Tapi aku x ckp le dgn ehem2 aku. Pastu kitaorg terus beransur. Dalam keta, aku tny ehem2. Nape dorang dok panggei mende2 tu lg? Ehem2 aku jwp, tu la. kang lain yg dtg. Mende2 ni cepat je dtg nye kalau d panggei. Abg maleh dah nak campur, korang pandai buat, korang pandai setel. Sambil2 driving, smbl2 borak.. makin lama aku dgr, makin sayup sora laki aku.. Tup2 dah smp parking umah.. Hahaha.. Naik atas umah, cam dah xde kaki.. penat 2-2 ketul ni. Tdo x hengat. Time2 ni kalau ada org kidnap aku pun, xsedar.. Penculik mana le yg malang tu ek.. Kuikui..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: